Skeli to gra platformowo-przygodowa, którą tworzę od kwietnia 2021 roku. Jest to również mój pierwszy tak poważny projekt. Niestety z przyczyn niezależnych ode mnie (awaria komputera) musiałem na niemal rok (od sierpnia 2021) porzucić pracę nad Skeli.

Początkowo gra stanowiła projekt dzięki, któremu chciałem nauczyć się obsługi i funkcji silnika Godot. Jako wzór do naśladowania wybrałem sobie coś co dobrze znałem, grę Preliminary Monty. Czyli zwykła gra platformowa, w której gracz wciela się w poszukiwacza skarbów i przemierza komnaty piramidy pełne niebezpiecznych przeszkód. Podstawowe elementy rozgrywki opanowałem dość szybko i chciałem nauczyć się więcej, dlatego zacząłem wprowadzać do mojej gry nowe rzeczy. Skeli rozrósł się dość szybko i przestał być (przynajmniej według mnie) zwyczajną platformówką.

Wzbogaciłem moją grę o nowe rodzaje pułapek, konieczność wykonywania misji w celu odblokowywania przejść, dodałem NPC (ang. postacie niezależne), z którymi można porozmawiać i dowiedzieć się więcej o fabule, kupić od nich przedmioty pomagające bohaterowi w przygodzie. No naprawdę mnóstwo różnych rzeczy, których nie było w pierwowzorze. Oczywiście nadal jest to gra platformowa, ale postanowiłem, że chciałbym dodać do rozgrywki nieco więcej opowieści.